تور باکو

شما اینجا هستید : تایلند / سفرنامه تایلند

سفرنامه تایلند

سلام به مسافرنامه ای های عزیز

من امیر هستم و قصد دارم تجربیات سفری که در تابستان سال گذشته به تایلند و بهتر بگم شهر بانکوک و پاتایا داشتم رو با شما عزیزان به اشتراک بذارم، شاید برای سفر به تایلند به دردتون بخوره و مفید باشه براتون.

اول از همه اینکه حتما توصیه میکنم به تایلند سفر کنید، چون بی نهایت زیبا و عالیه و تا نرید متوجه نمیشید چی میگم. متفاوت ترین و بهترین کشور برای سفره

. من برای تعطیلات خیلی فکر کردم که کجا برم و در آخر تصمیم گرفتم به تایلند سفر کنم که واقعا متفاوت ترین وبهترین سفر عمرم بود.

رفتم یک آژانس مسافرتی و تور ۷شب و ۸روز بانکوک پاتایا ثبت نام کردم.

ساعت پروازمون ۲۱:۴۵ دقیقه بود و بنابراین برای انجام کارهای پرواز ۳ ساعت قبل از پرواز یعنی ساعت ۱۸:۳۰ در فرودگاه حاضر شدم.

مسافرنامه

راس ساعت ۲۱:۴۵ هواپیما فرودگاه امام خمینی را به مقصد بانکوک ترک کرد و راس ساعت ۴ بامداد در فرودگاه سووارنابومی بانکوک به زمین نشست. به محض فرود آمدن در فرودگاه کارهای مربوط به ورودمان به سرعت انجام شد، شاید باورتون نشه بقدری فرودگاه سووارنابومی زیبا بود که آدم حیرت میکنه بخصوص مجسمه های زیبایی که نماد فرهنگ تایلند ه.

وارد سالن خروجی فرودگاه شدیم، اونجا لیدرمون با بردی که اسم آژانس روش نوشته شده بود منتظرمون بود، بقیه همراهامونم به ما پیوستن و سوار اتوبوس شدیم و به سمت هتل محل اقامتمون، هتل میلنیوم هیلتون بانکوک رفتیم و خیلی زود اتاقهامونو تحویل گرفتیم و رفتیم که استراحت کنیم.

یه گشت شهری تو بانکوک داشتیم که مارو به معبد وات فو، وات پراکائو و کاخ گرند پالاس و معبد وات آرون بردن که زیبایی و معماری و هنر اصیل تایلند ی در این معبدها اینقدر آدمو جذب خودش میکرد بخصوص مجسمه بودای زمردین و بودای خوابیده که گذر زمانو متوجه نمیشی.

مسافرنامه

بهتون پیشنهاد میکنم حتما سری به بازارهای شناور بانکوک بزنید چون شبیه اونها رو هیچ جا نمیتونید ببینید و حتما از غذاهای خوشمزه ای که میفروشن بخرید و نوش جان کنید واقعا عالین.

دو روز بعدی که بانکوک بودیم، خودم بیشتر مناطق دیدنی و تفریح بانکوک رو رفتم که همشون واقعا بی نظیر و خاص بودن: محله چینی ها، معبد تپتیدارام، پارک سلطنتی رامای نهم، موزه ملی بانکوک ، معبد سادا ت وتاب غول آسا، کاخ ویمارنمک، باغ وحش و...

دو تا از بهترین مکانهای بانکوک که حتما پیشنهاد میکنم دیدن کنید: معبد سفید با معماری خیلی خاصش هست و دومی هم باغ گل رز بانکوک که واقعا از زیبایی این باغ ، بزرگی اون و بوی خوش گل هاش مدهوش میشید.

مسافرنامه

بعد از گذشت سه روز، از بانکوک به پاتایا و هتل رویال کلیف رفتیم، از درجه یک بودن هتل و خدماتش که هرچی بگم کم گفتم اما برگردیم به پاتایا .

روز اول رفتم چندتا از سواحل خیلی عالی پاتایا و حسابی شنا کردم و حمام آفتاب گرفتم.

روز دوم سری به آکواریوم پاتایا زدم که برام واقعا عظمت آکواریوم و تنوع آبزیانش جالب توجه بود، ازونجا به دیدن باغ استوایی نانگ نوچ رفتم که خیلی تعریفشو شنیده بودم و واقعا بی نظیر بود.

مسافرنامه

روز سوم به پارک آبی پاتایا رفتم و با هیجانات امکانات این پارک، کلی آدرنالین خونمو بالا بردم، بعد اون سری هم به پارکهای حیوانات پاتایا زدم مثل پارک مارها، پارک فیل ها و پارک کروکودیل ها و مطالب جالب و تازه ای درمودر این حیوانات یاد گرفتم که برام خیلی جالب بود.

روز آخر هم تو برنامه م رفتن به موزه بطریهای شیشه ای و کوه بودا رو گذاشته بودم، که میتونم بگم از بهترین مناطق و آثار دیدنی پاتایا هستن.

نامه

راستی برای خرید ها هم به بازار چاتوچاک، سنترال فستیوال و مرکز خرید سنترال ورلد رفتم که قیمتهاش مناسب بودن و هرچیزی هم که مدنظرم بودن، داشتن.

درآخر هم ساعت ۲۲:۳۵ تایلند رو به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران ترک کردیم.

ممنونم از صبر و حوصله ای که برای خوندن سفرنامه من به خرج دادید و امیدوارم براتون مفید بوده باشه.

سفرنامه ارسالی امیر برای مسافرنامه

کپی و نشر آثار نشریه گردشگری مسافرنامه با ذکر منبع بلامانع است.